Blood, sweat and tears..

Vi har nu kommit fram till Chiang Mai. Den n'a'st st'o'rsta staden i Thailand! :D
Bortsk'a'mda efter vårt lyxiga flyg så var nattbussen från helvettet inte v'a'lkommen.

Vi tar f'o'rsta b'a'sta Tuk-Tuk till gymmet d'a'r vi med nerv'o'sa ben klampade in och tr'a'ffade Noom, vår trevliga v'a'rd. Han visade oss runt i den lilla f'o'rort d'a'r vi kommer bo och tr'a'na i 30 dagar fram'o'ver.
Ett trevligt område med allt man beh'o'ver inom 5 minuters gåavstånd.

Ett internetcafe, små restauranger med billig mat, 7/11, tv'a'ttstuga, mataff'a'r, apotek och såklart Gymmet.
Atmosf'a'ren i det slitna och begangade gymmet s'a'ger en sak - att blod, svett och tårar har betalats h'a'r. Och betalningen har givit ett starkare kropp, starkare sinne och en utbildning inom den 'a'dla stridskonsten Muay Thai

          
       

Nu sitter jag h'a'r på internetcafet efter mitt f'o'rsta tr'a'ningspass och mina h'a'nder skakar lite l'a'tt n'a'r jag skriver till er. Så kan det bli efter hårda slag, snabba sparkar och en massa armh'a'vningar.
Jag hade gl'o'mt hur sk'o'nt det k'a'nns efter att man har tr'a'nat och slitit hårt. 3 månaders semester har gjort en sl'o', seg och tr'o'tt. Jag k'a'mpade på bra sa tr'a'narna. Men jag blev f'o'rvånad 'o'ver hur lite ork jag hade i kroppen och blev sur på mig sj'a'lv f'o'r att jag låtit mig bli så h'a'r vek! Men de tyckte att det var ett bra f'o'rsta pass :D

Så nu 'a'r jag 'a'nnu mer taggad på att k'a'mpa, bli b'a'ttre och komma tillbaka till min forna Tae Kwon Do-form.

Vi kommer alltså att tr'a'na 3 timmarspass morgon och eftermiddag 6 dagar i veckan (mån-l'o'r). 08.00-11.00 och 15.00-18.00. Innan varje pass så ska man springa ca 3-5 km. En l'a'tt uppv'a'rmning med hopprep efter det. Sen 'a'r det Muay Thai som g'a'ller. Vi ca 16 personer i klubben blir tr'a'nade av 7 tr'a'nare som på ett eller annat s'a'tt 'a'r superduktiga på det dom g'o'r. Vissa av dom har till och med vunnit Thail'a'nska m'a'sterskap i deras viktklasser.

Dag 1:

F'o'rmiddagspasset

Introduktion. Tr'a'ffa tr'a'narna. Hoppade hopprep f'o'r f'o'rsta gången på 10 år? Gick igenom grunderna:
- slag, armbåge, kn'a', spark, blockering, guard.
- l'a'tt sparring med tr'a'nare, 3 minuters ronder x 3. (Tr'o'tt!)
- avslutade med 1 km jogg och stretching (Fasen va ovig man har blivit och vart tog kondisen v'a'gen?!)

Eftermiddagspasset

- mer intensiv tekniktr'a'ning och hårdare 'o'vningar.
- mer armh'a'vningar och situps.

Eftersom det 'a'r l'o'rdag så hade klubben en sk'o'n BBQ på kv'a'llen d'a'r det serverades proteinrikt k'o'tt och kyckling :D Vi l'a'rde k'a'nna alla som vi kommer tr'a'na med lite b'a'ttre och hade en riktigt trevlig kv'a'll med mat, dricka och guitarrsånger :D

          

En bra f'o'rsta dag helt enkelt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0