Just a few questions..

-Hej Jonas! Kul att du ville st'a'lla upp på denna intervju på så kort varsel, jag f'o'rstår att tr'a'ningen tar upp mycket av din tid.

-Hejsan Yoshi. Hehe, det 'a'r ingen fara. Faktum 'a'r att det 'a'r faktiskt sk'o'nt att få vila lite granna :P

-Dag 4. Hur går tr'a'ningen?

-Wow, det 'a'r svårt att tr'a'na bra n'a'r man har konstant tr'a'ningsv'a'rk. Men vi f'o'rs'o'ker verkligen. Vi k'a'mpar och sliter, springer och sparkas f'o'r fulla muggar! :D Vi ger inte upp i f'o'rsta taget.

Vi 'a'r j'a'ttetaggade på att tr'a'na, bli b'a'ttre och utvecklas. Men kroppen h'a'nger vill inte h'a'nga med ibland, andetagen blir f'o'r tunga och v'a'rmen 'a'r skoningsl'o's.

Fast det 'a'r alltid v'a'rst i b'o'rjan, kroppen anpassar sig snart! Det 'a'r bara att bita ihop :)

-Sant så sant. Snygga shorts f'o'rresten, vill du ber'a'tta lite om vad ni har på er?

     

1. Traditionella Muay Thai-shorts. Smidiga, l'a'tta och "Muay Thai" skrivet på framsidan.
2. Handwraps. Vira dessa runt dina h'a'nder f'o'r att undvika stukade fingrar och sår på knogarna.
3. Joggingskor. Billiga joggingskor av m'a'rket Nike (original copy) :P
4. Svettband. Man svettas som f*n, tro mig. Så dessa 'a'r bra f'o'r att torka svetten ur 'o'gonen med.
5. Tejp. Skavsår? Svullen tå? Sprucken knoge? Tejpa skiten! :D
6. Vristskydd. Bra och ha då en skadad fot kan hålla dig tillbaka ett par dagar.

-Du har lite erfarenhet av kampsport sedan tidigare, har det hj'a'lpt dig på något s'a'tt?

-Både ja och nej. Jag kan slå, sparka och blockera sedan tidigare men jag har lite problem med att stå r'a'tt. Muay Thai-st'a'llningen 'a'r v'a'ldigt annorlunda om man j'a'mnf'o'r med Tae Kwon Do-st'a'llningen, och har man tr'a'nat TKD-st'a'llningen i 4 år så 'a'r det svårt att 'a'ndra till något nytt. :) Har kvar lite vighet sedan tidigare så sparkarna sitter h'o'gt och fint :3


-Hur går det annars då?

-Hehe, jo det 'a'r tufft. Kondisen 'a'r inte vad den borde vara så orken d'o'r fort. Men med lite små vilopauser så går det ganska bra! :D

-Hur går det f'o'r de andra grabbarna då?

Det går j'a'ttebra. De k'a'mpar på och blir b'a'ttre och b'a'ttre. Vigheten och r'o'relserna kommer med tiden. Det har varit lite småskador idag som svider men viljan finns kvar! :)

        

-Ja, det var bara dessa små frågor jag hade just nu men jag kommer tillbaka lite då och då. Vill du h'a'lsa något till l'a'sarna?

-Visst! Jag skulle vilja h'a'lsa till alla d'a'r hemma att jag saknar dom och att jag t'a'nker på dom varje dag! :)

-Ha det bra tills n'a'sta gång Jonas!

-
Desamma du! :D Ciao!


Kommentarer
Postat av: najk

haha, awesome :D

2010-02-03 @ 11:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0